Stickat kuddfodral

Här kommer ett litet tips för alla mini tanter där ute, ett egenstickat kuddfodral! Väldigt enkelt att göra själv, och som jag tycker, mycket roligare och mer unikt att ha hemma. Och det ÄR verkligen enkelt, så inga ursäker att man inte är bra på att sticka, det är inte jag heller utan kan endast sticka räta masker så som jag gjort på kudden. Men om ni tycker det är svårt att komma igång så har jag länkat två Youtube-klipp längst ner om hur man börjar :)
Till mitt kuddfodral använde jag mig av ett väldigt tjockt garn, ett så kallat "zpagetti garn" och ett par ganska tjocka stickor. Jag la upp ca 50 masker (för att jag ville att kudden skulle vara 50 cm bred) och stickade tills framsidan var jämn kvadratisk. Självklart kan man fortsätta så att båda sidorna är stickade, men jag orkade inte det. Istället använde jag mig av ett tyg som fick bli baksida. Super enkelt och snyggt, och med stora stickor och tjockt garn (går bra med vilket som helst) så går det väldigt fort! Hoppas jag har kunnat inspirera någon att pröva detta med :) Kram